Probleem van Aspyr/id/Apple/ATI/NVIDIA
DOOM 3 voor Mac haalt extreem slechte prestaties in vergelijking met de PC versie. Volgens Ars Technica haalt een PowerMac G5 2×2.5GHz met een ATI Radeon X800 XT op een resolutie van 640×480 maar een magere 47.1 FPS. Een Pentium 4 3.4GHz met vergelijkbare grafische kaart haalt gemakkelijk 150FPS en een AMD Athlon 64 4000+ scoort meer dan 200FPS. Hierdoor bekomen PC’s nog altijd een goede frame rate wanneer men speelt op hogere resoluties met meer details en anti-aliasing aan. Dit is op dit ogenblik niet mogelijk met een Mac.
Dit probleem is niet gemakkelijk op te lossen. Een mogelijkheid is het verbeteren van de OpenGL ondersteuning in Mac OS X. Daarom laat Apple er geen gras over groeien en heeft enkele dagen geleden vacatures geplaats voor OpenGL ingenieurs bij Apple, ATI en NVIDIA.
Voor de gamers onder ons is het positief nieuws dat Apple en de belangrijke videokaart fabrikanten daadwerkelijk de problemen proberen op te lossen. Ook zal Aspyr blijven werken om de prestaties van DOOM 3 te verbeteren, niet tegenstaande het spel reeds uitgebracht is.
Archief
- There's always One More Thing… 2017.06.01
- De 6 irritantste Apple-meldingen en hoe je ze uit zet 2017.05.31
- Apple’s Carpool Karaoke start 8 augustus 2017.05.31
- ‘Nieuwe iPads, MacBooks én Magic Keyboard op WWDC 2017’ 2017.05.31
- Waarom de ‘iPhone 8’ anders gaat heten 2017.05.31
- Mobiel betalen in het OV loopt uit op flop 2017.05.31
- Nest Cam IQ: beter beeld, minder cloud 2017.05.31
- Apple zet serieus in op eigen 4G-chips 2017.05.30
- Essential Phone: oude bekende geeft eigenzinnig antwoord op de iPhone 2017.05.30
- Nieuwe Mac-app van maker Pixelmator op komst 2017.05.30