Windows marketing campagne
Omdat de opvolger van Windows XP nog eventjes op zich laat wachten heeft Microsoft besloten een grote marketing campagne te lanceren. Alle posters starten met de magische woorden “Start something”.
Alhoewel Microsoft beweert niet bang te zijn van Mac OS X of Linux lijkt deze campagne een pleister om de wonde te helen. Zowel het aantal Apple als Linux gebruikers groeit en zal blijven groeien. Vermits de Longhorn niet verwacht wordt voor 2006 (met mogelijk nog verschillende vertragingen) is het duidelijk dat ze iets moeten doen in Redmond om (niet al) hun gebruikers niet te verliezen. Of dit zal helpen is nog maar de vraag. Lees verder voor Microsoft’s late 1 april grap. Bij mij heeft de campagne alleszins wel gewerkt. Met de woorden “Start something” heb ik mijn Windows PC opgestart en (met Firefox) naar de reclame website gesurft. Daar heb ik de fantastisch mooie poster gedownload. Daarna heb ik het JPEG-bestand geopend en ook de eigenschappen van de poster bekeken en toen zag ik dit:
Zie geselecteerde lijn in het blauw moest je het niet doorhebben.
In dit draadje kan je verder discussieren hierover.
Archief
- There's always One More Thing… 2017.06.01
- De 6 irritantste Apple-meldingen en hoe je ze uit zet 2017.05.31
- Apple’s Carpool Karaoke start 8 augustus 2017.05.31
- ‘Nieuwe iPads, MacBooks én Magic Keyboard op WWDC 2017’ 2017.05.31
- Waarom de ‘iPhone 8’ anders gaat heten 2017.05.31
- Mobiel betalen in het OV loopt uit op flop 2017.05.31
- Nest Cam IQ: beter beeld, minder cloud 2017.05.31
- Apple zet serieus in op eigen 4G-chips 2017.05.30
- Essential Phone: oude bekende geeft eigenzinnig antwoord op de iPhone 2017.05.30
- Nieuwe Mac-app van maker Pixelmator op komst 2017.05.30