Windows Longhorn krijgt een officiële naam (update)
Vandaag heeft Microsoft in een persbericht de officiële naam aangekondigd voor de opvolger van Windows XP. Het nieuwe besturingssysteem, dat tot nu toe beter bekend is onder de naam Windows Longhorn, zal voortaan Windows Vista heten.
Deze informatie was gisteren avond al uitgelekt nadat Microsoft tijdens een interne bijeenkomst de officiële naam had meegedeeld aan zijn medewerkers. Op de introductiepagina van Windows Vista staat deze slogan te lezen “Bringing clarity to your world”. Volgens de software gigant zal deze nieuwe telg van de Windows familie verschijnen in 2006. Redmond laat ook weten dat de eerste beta voor developers beschikbaar zal zijn vanaf 3 augustus 2005.
Wie het aandurft en beschikt over Windows Media Player kan de “naming announcement video” bekijken. Hopelijk is de beeldkwaliteit van het filmpje geen voorsmaak van de kwaliteit van het besturingssysteem. Er is geen versie beschikbaar voor QuickTime, Microsoft verwacht dan ook geen switchers van Apple naar hun platform.
In ons forum kan je discussiëren over de naam Vista en waarvoor de afkorting eigenlijk staat.
Update: Een Microsoft vertegenwoordiger heeft aan BetaNews uitgelegd waarom ze gekozen hebben voor de naam Vista. Alhoewel het redelijk onduidelijk blijft kan je het verhaal hier lezen.
Archief
- There's always One More Thing… 2017.06.01
- De 6 irritantste Apple-meldingen en hoe je ze uit zet 2017.05.31
- Apple’s Carpool Karaoke start 8 augustus 2017.05.31
- ‘Nieuwe iPads, MacBooks én Magic Keyboard op WWDC 2017’ 2017.05.31
- Waarom de ‘iPhone 8’ anders gaat heten 2017.05.31
- Mobiel betalen in het OV loopt uit op flop 2017.05.31
- Nest Cam IQ: beter beeld, minder cloud 2017.05.31
- Apple zet serieus in op eigen 4G-chips 2017.05.30
- Essential Phone: oude bekende geeft eigenzinnig antwoord op de iPhone 2017.05.30
- Nieuwe Mac-app van maker Pixelmator op komst 2017.05.30