OMT Driehoek Copy 3

Meer dan alleen nieuwe iMacs in aantocht?

In het forum van Apple Insider heeft een gebruiker gemeld dat er behalve een nieuwe iMac misschien op korte termijn ook nieuwe PowerBooks en PowerMacs kunnen worden geïntroduceerd. Deze speculaties zijn niet onterecht omdat in Mac OS X 10.3.5 plists referenties te vinden zijn naar de onderstaande modelnummers:

PowerBook 7,1 PowerBook 7,2 PowerMac 8,1 PowerMac 9,1

Een bezoek aan The Apple Museum leert ons dat deze namen nog niet in gebruik zijn.

Eén van de PowerMac referenties staat ongetwijfeld voor de nieuwe iMac, waarschijnlijk de 8,1. Dan blijft er nog een mysterieuze PowerMac over. Waarom er sprake is van de PowerBook 7,1 en 7,2 is ook een raadsel.

Mac OS X 10.4 komt pas in 2005. Indien een nieuwe PowerBook gepland is voor 2005 dan is er geen enkele reden om nu al referenties op te nemen in Mac OS X 10.3.5. Hierdoor kunnen we speculeren dat Apple twee nieuwe PowerBooks zal introduceren voor 2005 maar daarom niet tijdens de Apple Expo in Parijs. Of deze gebruik maken van een G4, een dual-core G4 of G5 blijft een raadsel. De kans is ook groot dat er voor 2005 ook nog een nieuwe PowerMac komt, wie weet is dit een nieuwe Cube…

Hierover kan je discussiëren in ons forum onder hardcore roddels.

Met dank aan Hydro voor het inzenden van de nieuwstip.

Archief