Meer dan alleen nieuwe iMacs in aantocht?
In het forum van Apple Insider heeft een gebruiker gemeld dat er behalve een nieuwe iMac misschien op korte termijn ook nieuwe PowerBooks en PowerMacs kunnen worden geïntroduceerd. Deze speculaties zijn niet onterecht omdat in Mac OS X 10.3.5 plists referenties te vinden zijn naar de onderstaande modelnummers:
PowerBook 7,1 PowerBook 7,2 PowerMac 8,1 PowerMac 9,1
Een bezoek aan The Apple Museum leert ons dat deze namen nog niet in gebruik zijn.
Eén van de PowerMac referenties staat ongetwijfeld voor de nieuwe iMac, waarschijnlijk de 8,1. Dan blijft er nog een mysterieuze PowerMac over. Waarom er sprake is van de PowerBook 7,1 en 7,2 is ook een raadsel.
Mac OS X 10.4 komt pas in 2005. Indien een nieuwe PowerBook gepland is voor 2005 dan is er geen enkele reden om nu al referenties op te nemen in Mac OS X 10.3.5. Hierdoor kunnen we speculeren dat Apple twee nieuwe PowerBooks zal introduceren voor 2005 maar daarom niet tijdens de Apple Expo in Parijs. Of deze gebruik maken van een G4, een dual-core G4 of G5 blijft een raadsel. De kans is ook groot dat er voor 2005 ook nog een nieuwe PowerMac komt, wie weet is dit een nieuwe Cube…
Hierover kan je discussiëren in ons forum onder hardcore roddels.
Met dank aan Hydro voor het inzenden van de nieuwstip.
Archief
- There's always One More Thing… 2017.06.01
- De 6 irritantste Apple-meldingen en hoe je ze uit zet 2017.05.31
- Apple’s Carpool Karaoke start 8 augustus 2017.05.31
- ‘Nieuwe iPads, MacBooks én Magic Keyboard op WWDC 2017’ 2017.05.31
- Waarom de ‘iPhone 8’ anders gaat heten 2017.05.31
- Mobiel betalen in het OV loopt uit op flop 2017.05.31
- Nest Cam IQ: beter beeld, minder cloud 2017.05.31
- Apple zet serieus in op eigen 4G-chips 2017.05.30
- Essential Phone: oude bekende geeft eigenzinnig antwoord op de iPhone 2017.05.30
- Nieuwe Mac-app van maker Pixelmator op komst 2017.05.30