MSN Web Messenger ook voor de Mac?
MSN Web Messenger Beta is een interessant project van Microsoft waardoor iedereen in de toekomst met een webbrowser gebruik zal kunnen maken van hun Messenger diensten zonder dat er een extra programma geïnstalleerd moet worden. Enkel een computer met Internet connectie en een geschikte webbrowser is vereist. Redmond heeft deze dienst waarschijnlijk in het leven geroepen om te concurreren met projecten zoals eMessenger.
Uiteraard werkte dit zonder probleem onder Windows XP + Internet Explorer maar de vraag is of wij – Apple users – ook al gebruik kunnen maken van deze Beta. Als test heb ik ingelogd op de dienst via Safari 1.2.2, Camino 0.8, Internet Explorer 5.2.3 en Opera 7.5 voor Mac. Met Safari kan je wel inloggen maar jammer genoeg niet chatten. Met zowel Camino, Internet Explorer als Opera ging dit vlekkeloos!
Het is een spijtige vaststelling dat de dienst nog niet bruikbaar is met Safari maar uiteindelijk is dit nog maar een Beta. Nu nog wachten op de definitieve versie die hopelijk Safari wel zal ondersteunen. Al kun je je misschien afvragen of Microsoft wel Safari wíl ondersteunen.
Archief
- There's always One More Thing… 2017.06.01
- De 6 irritantste Apple-meldingen en hoe je ze uit zet 2017.05.31
- Apple’s Carpool Karaoke start 8 augustus 2017.05.31
- ‘Nieuwe iPads, MacBooks én Magic Keyboard op WWDC 2017’ 2017.05.31
- Waarom de ‘iPhone 8’ anders gaat heten 2017.05.31
- Mobiel betalen in het OV loopt uit op flop 2017.05.31
- Nest Cam IQ: beter beeld, minder cloud 2017.05.31
- Apple zet serieus in op eigen 4G-chips 2017.05.30
- Essential Phone: oude bekende geeft eigenzinnig antwoord op de iPhone 2017.05.30
- Nieuwe Mac-app van maker Pixelmator op komst 2017.05.30