“Firefox kiest voor Microsoft”
Mozilla’s Firefox is een goede web browser die de laatste tijd veel opgang maakt. Er zijn versies beschikbaar in 26 talen en de software werkt zowel onder Mac, Windows als Linux.
Het is mogelijk om in de adresbalk een naam in te typen zonder het adres te moeten vervolledigen. Typ je bijvoorbeeld Mac in en duw je op enter dan kom je terecht op www.apple.com. Op zich is dit geen speciaal nieuws maar wat gebeurt er als je een verkeerd Internet adres intypt? Normaal krijg je dan een foutmelding dat de website niet kan gevonden worden. Indien je echter twee keer https:// na elkaar intypt en daarna het Internet adres (bijvoorbeeld: https://https://www.macosx.nl) dan wordt je altijd doorverwezen naar www.microsoft.com. Toch een opmerkelijke vondst! Iemand enig idee waarom? Of zou dit een grap zijn van een programmeur bij Mozilla?
Archief
- There's always One More Thing… 2017.06.01
- De 6 irritantste Apple-meldingen en hoe je ze uit zet 2017.05.31
- Apple’s Carpool Karaoke start 8 augustus 2017.05.31
- ‘Nieuwe iPads, MacBooks én Magic Keyboard op WWDC 2017’ 2017.05.31
- Waarom de ‘iPhone 8’ anders gaat heten 2017.05.31
- Mobiel betalen in het OV loopt uit op flop 2017.05.31
- Nest Cam IQ: beter beeld, minder cloud 2017.05.31
- Apple zet serieus in op eigen 4G-chips 2017.05.30
- Essential Phone: oude bekende geeft eigenzinnig antwoord op de iPhone 2017.05.30
- Nieuwe Mac-app van maker Pixelmator op komst 2017.05.30